martes, 11 de octubre de 2016

Past Simple and Past Continuous


Lower
Exercise 1 multiple choice
Exercise 2 multiple choice

Intermediate
Exercise 3 fill in the gaps
Exercise 4 fill in the gaps
Exercise 5 fill in the gaps

Upper
Complete the text
Translation

Summary unit 1

Contents:

A.Vocabulary and pronunciation:
-p. 10:A journey
-arrive in Spain / Cordoba / Madrid... // arrive at school / the library / ... // arrive home
-p. 14: Feelings
-p. 18 + photocopy: Booking a flight:
boarding card; boarding gate; luggage allowance; scale; unattended; empty; check-in desk; proceed;
availability; available; book a flight; direct; stopover; one way; round trip; departure / arrival; pay by credit card; aisle seat; business
-Expressions of time: At first;  First of all; After a while; After several/a few (days)....; After that; Afterwards; In the end; Eventually; As....; While......; As soon as.....; Before.....; After....; Until (till)...
-Irregular verbs (WB. pp. 107-108)

B. Phonetics:
Learn the following symbols:
ʃ   (she)    ʧ  (chair)       θ  (thin)             ð (the)           ʤ   (just)       ŋ  (thing)
ʌ  (cut)     ɜː (bird)        ə (computer)     ɪə (dear)        əʊ  (go)         juː (useful)         (pair)

C. Grammar:
-Past Simple / Past Continuous
-Used to.

D. Everyday English: 
-Booking a flight (expressions used in the dialogue: See, SB p. 20 + photocopy)

E. Writing:
-Talking about a memorable trip.

(For more practice, go to the label "Unit 1" on the right)


martes, 27 de septiembre de 2016

used to.....

Exercise 1
Exercise 2

Cuaderno

El alumno….. 

  • Mantiene el cuaderno limpio y cuidado, sin tachones.
  • La letra es legible, usa signos de puntuación, utiliza mayúsculas correctamente, respeta márgenes.
  • Separa las unidades.
  • Escribe los resúmenes en el lugar correspondiente.
  • Pega las fotocopias en el lugar correspondiente.
  • Distingue teoría de práctica, usando cuadros, cambio de color, ….
  • Escribe la fecha,  página del libro y nº al que corresponde cada ejercicio. Copia el enunciado.
  • Escribe la pronunciación y el significado de las palabras.
  • Corrige los ejercicios (corrige los errores con bolígrafo rojo). (Nunca borrar)
  • Copia los apuntes correctamente.
EL CUADERNO DEBE ESTAR A DISPOSICIÓN DEL PROFESOR EN TODO MOMENTO PARA SU CORRECCIÓN.

martes, 17 de mayo de 2016

First and Second Conditionals

CHART

If Clause
Main Clause



First Conditional
PRESENT SIMPLE
WILL + INFINITIVE
CAN/MUST + INFINITIVE
IMPERATIVE
Second Conditional
PAST SIMPLE
WOULD + INFINITIVE
COULD/MIGHT + INF



· First Conditional
It is possible and also very likely (probable) that the condition will be fulfilled.
Example: If I find her address, I’ll send her an invitation.
     Exercise1


  • Unless: A no ser que… (Remember it goes with the verb in the affirmative)
Example: 
I won’t call you if it is not necessary.=
 I won’t call you unless it is necessary.

UNLESS
Exercise 1    
· Second Conditional

1. It is possible but very unlikely (improbable) that the condition will be fulfilled (realizada).
Example: If I found her address, I would send her an invitation.
Si encontrase su dirección (veo difícil que ocurra), enviaría una invitación.

2Hypothetical situations. (Situaciones hipotéticas)
Example: What would you do if you were a millionaire?
3. Advice. (Consejos)
Example: If I were* you, I wouldn’t go out tonight.
Exercises

Exercise 1     Exercise 2         Exercise 3       Exercise 4

First or Second Conditional?

Exercise 1    Exercise 2